[:cs]
Minnesota method center rozšiřuje své služby prodejem svých běžných franchíz a Master franchíz.
Umožnujeme podnikání a rozvoj metody v Německu, Rakousku a na Slovensku formou Master franchizi.
Dále umožnujeme prodejem běžných franšíz rozvoj v regionu západočeských lázní případně na jižní Moravě či jižních Čechách pro Rakouskou a Německou klientelu.
Co získáte s franchizou?
Možnost velmi rychle začít podnikat v daném oboru psychologických center a vidět rozzářené tváře Vašich klientů zbavených zátěže závislosti či depresivních stavů.
Franchíza přesně specifikuje požadavky:
– Na sídlo,místo a ubytování
– Aktivity
– Aplikaci 12 kroků a 12 tézí AA
– Upřesňuje každou hodinu skupinové terapie
– Upřesňuje každou hodinu osobní terapie
– Využívání tištěných materiálů v čase pro testy a teze včetně jejich použití
– Vybavení centra
– Vlastního vybavení k zahájení činnosti
– Personál a odborné požadavky na něj
– Doplňkové terapie
– Upřesňuje cenové záležitosti
– Marketingová pomoc a spolu užívání
– Školení a praxe personál
– Návrhy řešení problémů při nástupu nestřízlivých
– Krátký detox
– Smlouvy s odbornými lékařskými zařízeními , lékaři
– Stanovuje návrhy denních programů
– Cena licence franchizi se skládá z kombinace nákupu licence na 5 nebo 10 let a odvodu ze zisku na klienta, který hradí společné aktivity v marketingu ,značky a rozšiřuje a urychluje možnosti hledání nové klientely.
Franchising v ČR
Počátek rozvoje franchisingu v naší zemi se datuje do roku 1991, kdy do ČR začaly vstupovat první zahraniční franchisové systémy.
Rychlejšímu rozšiřování a uplatňování franchisingu bránila nedostatečná znalost jeho fungování a tím i určitá nedůvěra k němu mezi podnikateli. Chyběla dostatečná nabídka i poptávka po odborných seminářích, vhodné literatuře a poradenských službách se specializací na franchising.
Dalšími významnými faktory, které ovlivňovaly pomalý vývoj franchisingu v Čechách byly problémy financování, nevyvinutá podnikatelská kultura na českém trhu, nedokonalá legislativa a právní povědomí, kvalita managementu, chybějící know-how a zkušenosti s touto formou spolupráce podnikatelských subjektů.
Franchising a poptávka po něm není „módní záležitostí“, nýbrž logickou konsekvencí změn na evropském a českém trhu. Nabízí mnoho výhod, bezpečnější podnikání a relativně vysokou rentabilitu vloženého kapitálu. Franchisová forma podnikání se zejména uplatňuje v oblasti malého a středního podnikání. Je vhodná jak pro osoby právnické, tak fyzické. Ze zkušeností a praxe v zahraničí se franchising nejčastěji uplatňuje v obchodě, ve službách a v gastronomii. Pro expanzi na nové trhy především zahraniční se nejvíce uplatňuje tzv. master-franchising.
Z roku na rok se zvyšuje nabídka franchisových systémů, zejména ze zemí EU. Tím není řečeno, že tyto systémy mají původ v těchto zemích. Mezinárodně působící franchisoři z celého světa využívají většinou svých master-franchisantů nebo centrál, etablovaných v zemích EU, pro expanzi na trhy střední a východní Evropy, včetně českého trhu.
V České republice se zvyšuje i poptávka po tomto způsobu podnikání, a to zejména ze strany středně velkých nebo začínajících podnikatelů. Franchising se stává alternativou jejich dalšího podnikatelského rozvoje a nebo jediná cesta k tomu, aby obstáli v náročném tržním prostředí otevřeného trhu v EU, kam patří i Česká republika. Postupně se zlepšují i podmínky a možnosti financování pro master-franchisanty a franchisanty. Všeobecně je možné konstatovat, že se v posledních 2 až 3 letech zvyšuje informovanost a povědomí podnikatelů o tomto perspektivním, dynamicky se rozvíjejícím a celosvětově expandujícím podnikání.
Tímto se potvrzují i prognózy, že po vstupu ČR do EU se rozvoj franchisingu na tomto trhu zásadně změní. Český trh nezůstává, jak se dalo očekávat, izolován od vnitřních vazeb, procesů a rozvoje trhu v EU.
Franchisové systémy
Jak funguje franchisový systém
Již samotná definice (viz např. Evropský kodex etiky franchisingu) ve stručnosti popisuje a definuje tento způsob podnikání. Franchisor nabízí franchisantům podnikatelský koncept „na klíč“ a „balík“ služeb pro úspěšné vybudování a řízení franchisových podniků. Každý z nich dělá to, co nejlépe umí. Franchising je tedy „Partnership for profit“, založený na dělbě práce a specializaci mezi poskytovatelem a příjemcem franchisy. Základní myšlenkou franchisingu je – jednou vytvořený podnikatelský systém nebo koncept „na klíč“ x krát prodat. Tím je franchisový systém ve své podstatě předurčen pro další expanzi – na národní, ale i mezinárodní úrovni. A to mu dává i jeho dynamiku rozvoje.
Pro koho a pro jaké podnikání je franchising vhodný?
Franchisová forma podnikání se zejména uplatňuje v oblasti malého a středního podnikání (MSP). Lze ji použít, jak pro osoby právnické, tak i fyzické. Ze zkušeností a praxe v zahraničí se franchising nejčastěji uplatňuje v obchodě, ve službách a v gastronomii. Pro expanzi na nové trhy, především na zahraniční, je vhodná metoda tzv. master-franchisingu.
Přednosti a možnosti franchisingu
Franchisorovi tato forma odbytu přináší konkurenční výhodu – umožňuje rychlejší expanzi a vstup na nové nebo vzdálené trhy. Má tak zajištěn jistější a rychlejší odbyt. Zvyšování počtu franchisantů způsobuje, že franchisor a jeho franchisový systém má lepší vyjednávací pozici na trhu. Rozrůstání sítě také způsobuje, že nabízené služby a výrobky jsou pro zákazníka rychleji a snáze dosažitelné. Franchisor může při budování sítě rozložit nároky na vlastní kapitál na jednotlivé franchisanty a není tak zatížen velkou kapitálovou investicí. Franchisant sice potřebuje pro zahájení podnikání určitý vstupní kapitál, ale výrazně menší riziko franchisového podnikání ve franchisovém systému mu umožňuje získat lepší přístup k úvěrům, leasingu a pojištění.
Franchisanti mají možnost se podnikatelsky relativně samostatně realizovat ve „svém“ podniku; a mají větší motivaci než zaměstnanci vlastněných poboček. Koncepce vytvořená franchisorem a podmínky sjednané ve franchisové smlouvě dává franchisantovi rámec i prostor pro jeho vlastní podnikatelskou aktivitu a nasazení. Franchisant využívá jméno a silnou značku franchisora, který se o její známost a image neustále stará, stejně jako o vývoj a propagaci svých výrobků nebo služeb. Díky jednotné a společné propagaci v celé síti se marketingová síla značky zvyšuje.
Franchisant má možnost nakupovat přímo od franchisora, který je přímým výrobcem a to obvykle za nižší ceny, než kdyby nakupoval v síti velkoobchodních prostředníků. Tím, že je franchisant organizovaný jako součást velkého řetězce má možnost získat od velkých dodavatelů takové obratové, nákupní a nákladové výhody, které by jako jednotlivec nezískal. Prodejní koncepce, kterou franchisant od franchisora získává, je několikrát ověřená. Franchisor, aby obstál v konkurenci, je nucen své produkty a svou koncepci vyvíjet a upravovat podle požadavků zákazníků. Franchisanti znají svůj místní trh a situaci zpravidla lépe než vzdálený franchisor a mohou pružně reagovat na místní potřeby.
Franchisové partnerství franchisantovi umožňuje snížit výrazně rizika podnikání. Franchisant má jistější a rychlejší vstup na trh, podpora franchisor mu umožní vynaložit nižší počáteční náklady než kdyby začínal sám. Franchisant při startu svého podnikání získává know-how, které by nabyl až po několika letech praktického provozování a s ním rozsáhlou vstupní podporu – může např. využít již hotový nebo upravený typový projekt provozovny, franchisor mu pomáhá při úpravách nebo vybavení provozovny. Franchisantovi a jeho zaměstnancům franchisor poskytne školení a trénink v oblasti provozu, managementu a prodejních postupů, které jsou často na úrovni velkých firem. V průběhu trvání franchisového partnerství franchisant získává od franchisora průběžnou podporu v oblasti vedení provozu, managementu a marketingu.
Franchising je přínosný také z makroekonomického hlediska – podporuje a rozvíjí malé a střední firmy, které jsou hnacím motorem ekonomického rozvoje. Dává vzniknout novým podnikům a umožňuje udržení stávajících. Díky novému know-how, technologiím, nárokům na kvalitu a přístupu k zákazníkům přinášejí mnohé franchisingové koncepty celkovému zlepšení úrovně služeb.
[:en]
Minnesota method center rozšiřuje své služby prodejem svých běžných franchíz a Master franchíz.
Umožnujeme podnikání a rozvoj metody v Německu, Rakousku a na Slovensku formou Master franchizi.
Dále umožnujeme prodejem běžných franšíz rozvoj v regionu západočeských lázní případně na jižní Moravě či jižních Čechách pro Rakouskou a Německou klientelu.
Co získáte s franchizou?
Možnost velmi rychle začít podnikat v daném oboru psychologických center a vidět rozzářené tváře Vašich klientů zbavených zátěže závislosti či depresivních stavů.
Franchíza přesně specifikuje požadavky:
– Na sídlo,místo a ubytování
– Aktivity
– Aplikaci 12 kroků a 12 tézí AA
– Upřesňuje každou hodinu skupinové terapie
– Upřesňuje každou hodinu osobní terapie
– Využívání tištěných materiálů v čase pro testy a teze včetně jejich použití
– Vybavení centra
– Vlastního vybavení k zahájení činnosti
– Personál a odborné požadavky na něj
– Doplňkové terapie
– Upřesňuje cenové záležitosti
– Marketingová pomoc a spolu užívání
– Školení a praxe personál
– Návrhy řešení problémů při nástupu nestřízlivých
– Krátký detox
– Smlouvy s odbornými lékařskými zařízeními , lékaři
– Stanovuje návrhy denních programů
– Cena licence franchizi se skládá z kombinace nákupu licence na 5 nebo 10 let a odvodu ze zisku na klienta, který hradí společné aktivity v marketingu ,značky a rozšiřuje a urychluje možnosti hledání nové klientely.
Franchising v ČR
Počátek rozvoje franchisingu v naší zemi se datuje do roku 1991, kdy do ČR začaly vstupovat první zahraniční franchisové systémy.
Rychlejšímu rozšiřování a uplatňování franchisingu bránila nedostatečná znalost jeho fungování a tím i určitá nedůvěra k němu mezi podnikateli. Chyběla dostatečná nabídka i poptávka po odborných seminářích, vhodné literatuře a poradenských službách se specializací na franchising.
Dalšími významnými faktory, které ovlivňovaly pomalý vývoj franchisingu v Čechách byly problémy financování, nevyvinutá podnikatelská kultura na českém trhu, nedokonalá legislativa a právní povědomí, kvalita managementu, chybějící know-how a zkušenosti s touto formou spolupráce podnikatelských subjektů.
Franchising a poptávka po něm není „módní záležitostí“, nýbrž logickou konsekvencí změn na evropském a českém trhu. Nabízí mnoho výhod, bezpečnější podnikání a relativně vysokou rentabilitu vloženého kapitálu. Franchisová forma podnikání se zejména uplatňuje v oblasti malého a středního podnikání. Je vhodná jak pro osoby právnické, tak fyzické. Ze zkušeností a praxe v zahraničí se franchising nejčastěji uplatňuje v obchodě, ve službách a v gastronomii. Pro expanzi na nové trhy především zahraniční se nejvíce uplatňuje tzv. master-franchising.
Z roku na rok se zvyšuje nabídka franchisových systémů, zejména ze zemí EU. Tím není řečeno, že tyto systémy mají původ v těchto zemích. Mezinárodně působící franchisoři z celého světa využívají většinou svých master-franchisantů nebo centrál, etablovaných v zemích EU, pro expanzi na trhy střední a východní Evropy, včetně českého trhu.
V České republice se zvyšuje i poptávka po tomto způsobu podnikání, a to zejména ze strany středně velkých nebo začínajících podnikatelů. Franchising se stává alternativou jejich dalšího podnikatelského rozvoje a nebo jediná cesta k tomu, aby obstáli v náročném tržním prostředí otevřeného trhu v EU, kam patří i Česká republika. Postupně se zlepšují i podmínky a možnosti financování pro master-franchisanty a franchisanty. Všeobecně je možné konstatovat, že se v posledních 2 až 3 letech zvyšuje informovanost a povědomí podnikatelů o tomto perspektivním, dynamicky se rozvíjejícím a celosvětově expandujícím podnikání.
Tímto se potvrzují i prognózy, že po vstupu ČR do EU se rozvoj franchisingu na tomto trhu zásadně změní. Český trh nezůstává, jak se dalo očekávat, izolován od vnitřních vazeb, procesů a rozvoje trhu v EU.
Franchisové systémy
Jak funguje franchisový systém
Již samotná definice (viz např. Evropský kodex etiky franchisingu) ve stručnosti popisuje a definuje tento způsob podnikání. Franchisor nabízí franchisantům podnikatelský koncept „na klíč“ a „balík“ služeb pro úspěšné vybudování a řízení franchisových podniků. Každý z nich dělá to, co nejlépe umí. Franchising je tedy „Partnership for profit“, založený na dělbě práce a specializaci mezi poskytovatelem a příjemcem franchisy. Základní myšlenkou franchisingu je – jednou vytvořený podnikatelský systém nebo koncept „na klíč“ x krát prodat. Tím je franchisový systém ve své podstatě předurčen pro další expanzi – na národní, ale i mezinárodní úrovni. A to mu dává i jeho dynamiku rozvoje.
Pro koho a pro jaké podnikání je franchising vhodný?
Franchisová forma podnikání se zejména uplatňuje v oblasti malého a středního podnikání (MSP). Lze ji použít, jak pro osoby právnické, tak i fyzické. Ze zkušeností a praxe v zahraničí se franchising nejčastěji uplatňuje v obchodě, ve službách a v gastronomii. Pro expanzi na nové trhy, především na zahraniční, je vhodná metoda tzv. master-franchisingu.
Přednosti a možnosti franchisingu
Franchisorovi tato forma odbytu přináší konkurenční výhodu – umožňuje rychlejší expanzi a vstup na nové nebo vzdálené trhy. Má tak zajištěn jistější a rychlejší odbyt. Zvyšování počtu franchisantů způsobuje, že franchisor a jeho franchisový systém má lepší vyjednávací pozici na trhu. Rozrůstání sítě také způsobuje, že nabízené služby a výrobky jsou pro zákazníka rychleji a snáze dosažitelné. Franchisor může při budování sítě rozložit nároky na vlastní kapitál na jednotlivé franchisanty a není tak zatížen velkou kapitálovou investicí. Franchisant sice potřebuje pro zahájení podnikání určitý vstupní kapitál, ale výrazně menší riziko franchisového podnikání ve franchisovém systému mu umožňuje získat lepší přístup k úvěrům, leasingu a pojištění.
Franchisanti mají možnost se podnikatelsky relativně samostatně realizovat ve „svém“ podniku; a mají větší motivaci než zaměstnanci vlastněných poboček. Koncepce vytvořená franchisorem a podmínky sjednané ve franchisové smlouvě dává franchisantovi rámec i prostor pro jeho vlastní podnikatelskou aktivitu a nasazení. Franchisant využívá jméno a silnou značku franchisora, který se o její známost a image neustále stará, stejně jako o vývoj a propagaci svých výrobků nebo služeb. Díky jednotné a společné propagaci v celé síti se marketingová síla značky zvyšuje.
Franchisant má možnost nakupovat přímo od franchisora, který je přímým výrobcem a to obvykle za nižší ceny, než kdyby nakupoval v síti velkoobchodních prostředníků. Tím, že je franchisant organizovaný jako součást velkého řetězce má možnost získat od velkých dodavatelů takové obratové, nákupní a nákladové výhody, které by jako jednotlivec nezískal. Prodejní koncepce, kterou franchisant od franchisora získává, je několikrát ověřená. Franchisor, aby obstál v konkurenci, je nucen své produkty a svou koncepci vyvíjet a upravovat podle požadavků zákazníků. Franchisanti znají svůj místní trh a situaci zpravidla lépe než vzdálený franchisor a mohou pružně reagovat na místní potřeby.
Franchisové partnerství franchisantovi umožňuje snížit výrazně rizika podnikání. Franchisant má jistější a rychlejší vstup na trh, podpora franchisor mu umožní vynaložit nižší počáteční náklady než kdyby začínal sám. Franchisant při startu svého podnikání získává know-how, které by nabyl až po několika letech praktického provozování a s ním rozsáhlou vstupní podporu – může např. využít již hotový nebo upravený typový projekt provozovny, franchisor mu pomáhá při úpravách nebo vybavení provozovny. Franchisantovi a jeho zaměstnancům franchisor poskytne školení a trénink v oblasti provozu, managementu a prodejních postupů, které jsou často na úrovni velkých firem. V průběhu trvání franchisového partnerství franchisant získává od franchisora průběžnou podporu v oblasti vedení provozu, managementu a marketingu.
Franchising je přínosný také z makroekonomického hlediska – podporuje a rozvíjí malé a střední firmy, které jsou hnacím motorem ekonomického rozvoje. Dává vzniknout novým podnikům a umožňuje udržení stávajících. Díky novému know-how, technologiím, nárokům na kvalitu a přístupu k zákazníkům přinášejí mnohé franchisingové koncepty celkovému zlepšení úrovně služeb.
[:de]
Minnesota method center rozšiřuje své služby prodejem svých běžných franchíz a Master franchíz.
Umožnujeme podnikání a rozvoj metody v Německu, Rakousku a na Slovensku formou Master franchizi.
Dále umožnujeme prodejem běžných franšíz rozvoj v regionu západočeských lázní případně na jižní Moravě či jižních Čechách pro Rakouskou a Německou klientelu.
Co získáte s franchizou?
Možnost velmi rychle začít podnikat v daném oboru psychologických center a vidět rozzářené tváře Vašich klientů zbavených zátěže závislosti či depresivních stavů.
Franchíza přesně specifikuje požadavky:
– Na sídlo,místo a ubytování
– Aktivity
– Aplikaci 12 kroků a 12 tézí AA
– Upřesňuje každou hodinu skupinové terapie
– Upřesňuje každou hodinu osobní terapie
– Využívání tištěných materiálů v čase pro testy a teze včetně jejich použití
– Vybavení centra
– Vlastního vybavení k zahájení činnosti
– Personál a odborné požadavky na něj
– Doplňkové terapie
– Upřesňuje cenové záležitosti
– Marketingová pomoc a spolu užívání
– Školení a praxe personál
– Návrhy řešení problémů při nástupu nestřízlivých
– Krátký detox
– Smlouvy s odbornými lékařskými zařízeními , lékaři
– Stanovuje návrhy denních programů
– Cena licence franchizi se skládá z kombinace nákupu licence na 5 nebo 10 let a odvodu ze zisku na klienta, který hradí společné aktivity v marketingu ,značky a rozšiřuje a urychluje možnosti hledání nové klientely.
Franchising v ČR
Počátek rozvoje franchisingu v naší zemi se datuje do roku 1991, kdy do ČR začaly vstupovat první zahraniční franchisové systémy.
Rychlejšímu rozšiřování a uplatňování franchisingu bránila nedostatečná znalost jeho fungování a tím i určitá nedůvěra k němu mezi podnikateli. Chyběla dostatečná nabídka i poptávka po odborných seminářích, vhodné literatuře a poradenských službách se specializací na franchising.
Dalšími významnými faktory, které ovlivňovaly pomalý vývoj franchisingu v Čechách byly problémy financování, nevyvinutá podnikatelská kultura na českém trhu, nedokonalá legislativa a právní povědomí, kvalita managementu, chybějící know-how a zkušenosti s touto formou spolupráce podnikatelských subjektů.
Franchising a poptávka po něm není „módní záležitostí“, nýbrž logickou konsekvencí změn na evropském a českém trhu. Nabízí mnoho výhod, bezpečnější podnikání a relativně vysokou rentabilitu vloženého kapitálu. Franchisová forma podnikání se zejména uplatňuje v oblasti malého a středního podnikání. Je vhodná jak pro osoby právnické, tak fyzické. Ze zkušeností a praxe v zahraničí se franchising nejčastěji uplatňuje v obchodě, ve službách a v gastronomii. Pro expanzi na nové trhy především zahraniční se nejvíce uplatňuje tzv. master-franchising.
Z roku na rok se zvyšuje nabídka franchisových systémů, zejména ze zemí EU. Tím není řečeno, že tyto systémy mají původ v těchto zemích. Mezinárodně působící franchisoři z celého světa využívají většinou svých master-franchisantů nebo centrál, etablovaných v zemích EU, pro expanzi na trhy střední a východní Evropy, včetně českého trhu.
V České republice se zvyšuje i poptávka po tomto způsobu podnikání, a to zejména ze strany středně velkých nebo začínajících podnikatelů. Franchising se stává alternativou jejich dalšího podnikatelského rozvoje a nebo jediná cesta k tomu, aby obstáli v náročném tržním prostředí otevřeného trhu v EU, kam patří i Česká republika. Postupně se zlepšují i podmínky a možnosti financování pro master-franchisanty a franchisanty. Všeobecně je možné konstatovat, že se v posledních 2 až 3 letech zvyšuje informovanost a povědomí podnikatelů o tomto perspektivním, dynamicky se rozvíjejícím a celosvětově expandujícím podnikání.
Tímto se potvrzují i prognózy, že po vstupu ČR do EU se rozvoj franchisingu na tomto trhu zásadně změní. Český trh nezůstává, jak se dalo očekávat, izolován od vnitřních vazeb, procesů a rozvoje trhu v EU.
Franchisové systémy
Jak funguje franchisový systém
Již samotná definice (viz např. Evropský kodex etiky franchisingu) ve stručnosti popisuje a definuje tento způsob podnikání. Franchisor nabízí franchisantům podnikatelský koncept „na klíč“ a „balík“ služeb pro úspěšné vybudování a řízení franchisových podniků. Každý z nich dělá to, co nejlépe umí. Franchising je tedy „Partnership for profit“, založený na dělbě práce a specializaci mezi poskytovatelem a příjemcem franchisy. Základní myšlenkou franchisingu je – jednou vytvořený podnikatelský systém nebo koncept „na klíč“ x krát prodat. Tím je franchisový systém ve své podstatě předurčen pro další expanzi – na národní, ale i mezinárodní úrovni. A to mu dává i jeho dynamiku rozvoje.
Pro koho a pro jaké podnikání je franchising vhodný?
Franchisová forma podnikání se zejména uplatňuje v oblasti malého a středního podnikání (MSP). Lze ji použít, jak pro osoby právnické, tak i fyzické. Ze zkušeností a praxe v zahraničí se franchising nejčastěji uplatňuje v obchodě, ve službách a v gastronomii. Pro expanzi na nové trhy, především na zahraniční, je vhodná metoda tzv. master-franchisingu.
Přednosti a možnosti franchisingu
Franchisorovi tato forma odbytu přináší konkurenční výhodu – umožňuje rychlejší expanzi a vstup na nové nebo vzdálené trhy. Má tak zajištěn jistější a rychlejší odbyt. Zvyšování počtu franchisantů způsobuje, že franchisor a jeho franchisový systém má lepší vyjednávací pozici na trhu. Rozrůstání sítě také způsobuje, že nabízené služby a výrobky jsou pro zákazníka rychleji a snáze dosažitelné. Franchisor může při budování sítě rozložit nároky na vlastní kapitál na jednotlivé franchisanty a není tak zatížen velkou kapitálovou investicí. Franchisant sice potřebuje pro zahájení podnikání určitý vstupní kapitál, ale výrazně menší riziko franchisového podnikání ve franchisovém systému mu umožňuje získat lepší přístup k úvěrům, leasingu a pojištění.
Franchisanti mají možnost se podnikatelsky relativně samostatně realizovat ve „svém“ podniku; a mají větší motivaci než zaměstnanci vlastněných poboček. Koncepce vytvořená franchisorem a podmínky sjednané ve franchisové smlouvě dává franchisantovi rámec i prostor pro jeho vlastní podnikatelskou aktivitu a nasazení. Franchisant využívá jméno a silnou značku franchisora, který se o její známost a image neustále stará, stejně jako o vývoj a propagaci svých výrobků nebo služeb. Díky jednotné a společné propagaci v celé síti se marketingová síla značky zvyšuje.
Franchisant má možnost nakupovat přímo od franchisora, který je přímým výrobcem a to obvykle za nižší ceny, než kdyby nakupoval v síti velkoobchodních prostředníků. Tím, že je franchisant organizovaný jako součást velkého řetězce má možnost získat od velkých dodavatelů takové obratové, nákupní a nákladové výhody, které by jako jednotlivec nezískal. Prodejní koncepce, kterou franchisant od franchisora získává, je několikrát ověřená. Franchisor, aby obstál v konkurenci, je nucen své produkty a svou koncepci vyvíjet a upravovat podle požadavků zákazníků. Franchisanti znají svůj místní trh a situaci zpravidla lépe než vzdálený franchisor a mohou pružně reagovat na místní potřeby.
Franchisové partnerství franchisantovi umožňuje snížit výrazně rizika podnikání. Franchisant má jistější a rychlejší vstup na trh, podpora franchisor mu umožní vynaložit nižší počáteční náklady než kdyby začínal sám. Franchisant při startu svého podnikání získává know-how, které by nabyl až po několika letech praktického provozování a s ním rozsáhlou vstupní podporu – může např. využít již hotový nebo upravený typový projekt provozovny, franchisor mu pomáhá při úpravách nebo vybavení provozovny. Franchisantovi a jeho zaměstnancům franchisor poskytne školení a trénink v oblasti provozu, managementu a prodejních postupů, které jsou často na úrovni velkých firem. V průběhu trvání franchisového partnerství franchisant získává od franchisora průběžnou podporu v oblasti vedení provozu, managementu a marketingu.
Franchising je přínosný také z makroekonomického hlediska – podporuje a rozvíjí malé a střední firmy, které jsou hnacím motorem ekonomického rozvoje. Dává vzniknout novým podnikům a umožňuje udržení stávajících. Díky novému know-how, technologiím, nárokům na kvalitu a přístupu k zákazníkům přinášejí mnohé franchisingové koncepty celkovému zlepšení úrovně služeb.
Minnesota method center rozšiřuje své služby prodejem svých běžných franchíz a Master franchíz.
Umožnujeme podnikání a rozvoj metody v Německu, Rakousku a na Slovensku formou Master franchizi.
Dále umožnujeme prodejem běžných franšíz rozvoj v regionu západočeských lázní případně na jižní Moravě či jižních Čechách pro Rakouskou a Německou klientelu.
Co získáte s franchizou?
Možnost velmi rychle začít podnikat v daném oboru psychologických center a vidět rozzářené tváře Vašich klientů zbavených zátěže závislosti či depresivních stavů.
Franchíza přesně specifikuje požadavky:
– Na sídlo,místo a ubytování
– Aktivity
– Aplikaci 12 kroků a 12 tézí AA
– Upřesňuje každou hodinu skupinové terapie
– Upřesňuje každou hodinu osobní terapie
– Využívání tištěných materiálů v čase pro testy a teze včetně jejich použití
– Vybavení centra
– Vlastního vybavení k zahájení činnosti
– Personál a odborné požadavky na něj
– Doplňkové terapie
– Upřesňuje cenové záležitosti
– Marketingová pomoc a spolu užívání
– Školení a praxe personál
– Návrhy řešení problémů při nástupu nestřízlivých
– Krátký detox
– Smlouvy s odbornými lékařskými zařízeními , lékaři
– Stanovuje návrhy denních programů
– Cena licence franchizi se skládá z kombinace nákupu licence na 5 nebo 10 let a odvodu ze zisku na klienta, který hradí společné aktivity v marketingu ,značky a rozšiřuje a urychluje možnosti hledání nové klientely.
Franchising v ČR
Počátek rozvoje franchisingu v naší zemi se datuje do roku 1991, kdy do ČR začaly vstupovat první zahraniční franchisové systémy.
Rychlejšímu rozšiřování a uplatňování franchisingu bránila nedostatečná znalost jeho fungování a tím i určitá nedůvěra k němu mezi podnikateli. Chyběla dostatečná nabídka i poptávka po odborných seminářích, vhodné literatuře a poradenských službách se specializací na franchising.
Dalšími významnými faktory, které ovlivňovaly pomalý vývoj franchisingu v Čechách byly problémy financování, nevyvinutá podnikatelská kultura na českém trhu, nedokonalá legislativa a právní povědomí, kvalita managementu, chybějící know-how a zkušenosti s touto formou spolupráce podnikatelských subjektů.
Franchising a poptávka po něm není „módní záležitostí“, nýbrž logickou konsekvencí změn na evropském a českém trhu. Nabízí mnoho výhod, bezpečnější podnikání a relativně vysokou rentabilitu vloženého kapitálu. Franchisová forma podnikání se zejména uplatňuje v oblasti malého a středního podnikání. Je vhodná jak pro osoby právnické, tak fyzické. Ze zkušeností a praxe v zahraničí se franchising nejčastěji uplatňuje v obchodě, ve službách a v gastronomii. Pro expanzi na nové trhy především zahraniční se nejvíce uplatňuje tzv. master-franchising.
Z roku na rok se zvyšuje nabídka franchisových systémů, zejména ze zemí EU. Tím není řečeno, že tyto systémy mají původ v těchto zemích. Mezinárodně působící franchisoři z celého světa využívají většinou svých master-franchisantů nebo centrál, etablovaných v zemích EU, pro expanzi na trhy střední a východní Evropy, včetně českého trhu.
V České republice se zvyšuje i poptávka po tomto způsobu podnikání, a to zejména ze strany středně velkých nebo začínajících podnikatelů. Franchising se stává alternativou jejich dalšího podnikatelského rozvoje a nebo jediná cesta k tomu, aby obstáli v náročném tržním prostředí otevřeného trhu v EU, kam patří i Česká republika. Postupně se zlepšují i podmínky a možnosti financování pro master-franchisanty a franchisanty. Všeobecně je možné konstatovat, že se v posledních 2 až 3 letech zvyšuje informovanost a povědomí podnikatelů o tomto perspektivním, dynamicky se rozvíjejícím a celosvětově expandujícím podnikání.
Tímto se potvrzují i prognózy, že po vstupu ČR do EU se rozvoj franchisingu na tomto trhu zásadně změní. Český trh nezůstává, jak se dalo očekávat, izolován od vnitřních vazeb, procesů a rozvoje trhu v EU.
Franchisové systémy
Jak funguje franchisový systém
Již samotná definice (viz např. Evropský kodex etiky franchisingu) ve stručnosti popisuje a definuje tento způsob podnikání. Franchisor nabízí franchisantům podnikatelský koncept „na klíč“ a „balík“ služeb pro úspěšné vybudování a řízení franchisových podniků. Každý z nich dělá to, co nejlépe umí. Franchising je tedy „Partnership for profit“, založený na dělbě práce a specializaci mezi poskytovatelem a příjemcem franchisy. Základní myšlenkou franchisingu je – jednou vytvořený podnikatelský systém nebo koncept „na klíč“ x krát prodat. Tím je franchisový systém ve své podstatě předurčen pro další expanzi – na národní, ale i mezinárodní úrovni. A to mu dává i jeho dynamiku rozvoje.
Pro koho a pro jaké podnikání je franchising vhodný?
Franchisová forma podnikání se zejména uplatňuje v oblasti malého a středního podnikání (MSP). Lze ji použít, jak pro osoby právnické, tak i fyzické. Ze zkušeností a praxe v zahraničí se franchising nejčastěji uplatňuje v obchodě, ve službách a v gastronomii. Pro expanzi na nové trhy, především na zahraniční, je vhodná metoda tzv. master-franchisingu.
Přednosti a možnosti franchisingu
Franchisorovi tato forma odbytu přináší konkurenční výhodu – umožňuje rychlejší expanzi a vstup na nové nebo vzdálené trhy. Má tak zajištěn jistější a rychlejší odbyt. Zvyšování počtu franchisantů způsobuje, že franchisor a jeho franchisový systém má lepší vyjednávací pozici na trhu. Rozrůstání sítě také způsobuje, že nabízené služby a výrobky jsou pro zákazníka rychleji a snáze dosažitelné. Franchisor může při budování sítě rozložit nároky na vlastní kapitál na jednotlivé franchisanty a není tak zatížen velkou kapitálovou investicí. Franchisant sice potřebuje pro zahájení podnikání určitý vstupní kapitál, ale výrazně menší riziko franchisového podnikání ve franchisovém systému mu umožňuje získat lepší přístup k úvěrům, leasingu a pojištění.
Franchisanti mají možnost se podnikatelsky relativně samostatně realizovat ve „svém“ podniku; a mají větší motivaci než zaměstnanci vlastněných poboček. Koncepce vytvořená franchisorem a podmínky sjednané ve franchisové smlouvě dává franchisantovi rámec i prostor pro jeho vlastní podnikatelskou aktivitu a nasazení. Franchisant využívá jméno a silnou značku franchisora, který se o její známost a image neustále stará, stejně jako o vývoj a propagaci svých výrobků nebo služeb. Díky jednotné a společné propagaci v celé síti se marketingová síla značky zvyšuje.
Franchisant má možnost nakupovat přímo od franchisora, který je přímým výrobcem a to obvykle za nižší ceny, než kdyby nakupoval v síti velkoobchodních prostředníků. Tím, že je franchisant organizovaný jako součást velkého řetězce má možnost získat od velkých dodavatelů takové obratové, nákupní a nákladové výhody, které by jako jednotlivec nezískal. Prodejní koncepce, kterou franchisant od franchisora získává, je několikrát ověřená. Franchisor, aby obstál v konkurenci, je nucen své produkty a svou koncepci vyvíjet a upravovat podle požadavků zákazníků. Franchisanti znají svůj místní trh a situaci zpravidla lépe než vzdálený franchisor a mohou pružně reagovat na místní potřeby.
Franchisové partnerství franchisantovi umožňuje snížit výrazně rizika podnikání. Franchisant má jistější a rychlejší vstup na trh, podpora franchisor mu umožní vynaložit nižší počáteční náklady než kdyby začínal sám. Franchisant při startu svého podnikání získává know-how, které by nabyl až po několika letech praktického provozování a s ním rozsáhlou vstupní podporu – může např. využít již hotový nebo upravený typový projekt provozovny, franchisor mu pomáhá při úpravách nebo vybavení provozovny. Franchisantovi a jeho zaměstnancům franchisor poskytne školení a trénink v oblasti provozu, managementu a prodejních postupů, které jsou často na úrovni velkých firem. V průběhu trvání franchisového partnerství franchisant získává od franchisora průběžnou podporu v oblasti vedení provozu, managementu a marketingu.
Franchising je přínosný také z makroekonomického hlediska – podporuje a rozvíjí malé a střední firmy, které jsou hnacím motorem ekonomického rozvoje. Dává vzniknout novým podnikům a umožňuje udržení stávajících. Díky novému know-how, technologiím, nárokům na kvalitu a přístupu k zákazníkům přinášejí mnohé franchisingové koncepty celkovému zlepšení úrovně služeb.